b_150_100_16777215_00_images_blog_joc.jpg

Jocul este cel mai deschis moment prin care un copil este el insusi, oferindu-ne posibilitatea de a-l cunoaste ,de a-l intelege si de a-l modela intr-un mod insesizabil pentru el. Jocurile, cantecele,activitatile printre adulti scot la iveala emotii si sentimente.

 

Cercetarile din domeniul psihologiei au dovedit ca abilitatile copiilor de a-si constientiza trairile emotionale, de a le gestiona in relatiile de prietenie sunt la fel de importante ca si abilitatile intelectuale. Trainerul Fluentis pentru programele de dezvoltare psiho-emotionala a copiilor, Daniela Antonescu, le considera chiar fundamentul care creeaza acea stare interioara care asigura deschidere spre noi asimilari.

Pe de alta parte , un copil care isi intelege sentimentele si frustrarile va fi deschis sa-i inteleaga si pe ceilalti si astfel se naste empatia si de aici simpatia.

In acest context, activitatile  noastre cialisfrance24.com din cadrul Scolii de Vara Fluentis se bazeaza pe povesti cu talc prin care, saptamanal, copiii cunoasc diferite trasaturi de caracter. In primele doua saptamani l-au cunoscut pe batranul si inteleptul samurai, un luptator si profesor desavarsit si au putut intelege nobletea si echilibrul de care a dat dovada in confruntarea cu un adversar puternic fizic, insa deosebit de arogant, lipsit de cizelarea morala.Invatatura pe care maestrul le-a transmis-o s-a bazat pe o intrebare:,, Al cui este darul pe care cineva ti-l pregateste, pana cand tu il accepti?" Copii au inteles ca unele daruri ne sunt de folos, iar altele ne incurca. Totul depinde de noi.Putem alege sa acceptam orice dar si sa ne lasam atrasi in jocul altora sau sa fim selectivi si sa acceptam doar acele daruri care ajuta la cresterea si maturizarea noastra.                          

Din,, Povestea celor doua seminte" , una curajoasa si optimista, cealalta cu un spirit de prevedere pesimist, copii au inteles sensul moralei ca ''aceia care refuza sa riste si sa creasca vor fi inghititi de viata".In concluzie, oricat de negru ne apare necunoscutul pe masura ce exploram si capatam cunstinte cu atat devenim mai puternici, pentru ca odata inceput procesul, radacinutele devin tot mai ramificate acoperind teritorii din ce in ce mai vaste.

Pentru experimarea emotiilor am apelat la jocuri prin care copiii au fost antrenati in descoperirea diferitelor tipuri de emotii. Astfel, jocul ,,La spalatoria de masini" a scos la iveala nevoia de a simti si de a primi atentia si simpatia celor din jur. Jocul se bazeaza pe alegerea de cartonase pe care sunt desenate chipuri vesle sau triste; copiii care au ales chipurile triste primesc de le ceilalti cuvinte de lauda si aprecieri. Surpriza a fost ca in momentul in care s-a inteles regula jocului, copii cu cartonase vesle le-au schimbat imediat cu cele triste, pentru a beneficia de cuvintele apreciative ale prietenilor.

Un al doilea joc, numit ,,calatoria cu surprize", este un joc senzorial amuzant si placut, care se desfasoara pe spatele copilului, ca un masaj. Subiectele au fost alese de fiecare copil. Astfel au mers prin jungla, au facut o calatorie subacvatica, si au simtit o ploaie de vara. Pe spatele lor au mers pe rand tigrii ,s-au tarat serpi, au mers elefanti, au simtit vantul, picaturile de ploaie din ce in ce mai dese si la final, linistea si caldura soarelui. Scopul este sa il sprijinim pe copil sa invete sa-si dozeze energia si felul in care atinge , intelegand cand poate provoca durere celuilalt. In plus, le este antrenata imaginatia prin faptul ca ei isi compun povestea.

Dezvoltarea abilitatilor socio-emotionale se concretizeaza in formarea si mentinerea relatiilor cu ceilalti si a autocontrolului. Sunt situatii cand nu problema trebuie rezolvata sau indepartata ci trebuie modificat punctul de vedere prin care ne  raportam la problema.Din nou, povestile ,,jocurile de rol,fabulele ne-au oferit teme in care copiii s-au implicat in dezbatere

O alta strategie de dezvoltare psiho-emotionala o reprezinta implicarea in activitati creative preferate. Am remarcat bucuria copiilor de a se implica , nerabdarea cu care doreau sa le iasa lucruri dragute din plastilina sau din materiale textile, in cadrul atelierelor de creativitate manuala.

Suntem, asadar convinsi, ca prin experimentare si crearea cadrului potrivit, copiii isi pot atinge potentialul psihic si emotional.

Cursuri pentru copii

b_150_100_16777215_00_images_image0.jpeg

Se spune ca un copil este ca un burete, absoarbe cunostintele rapid, in cantitate mare. La varsta copilariei este cel mai usor sa inveti o limba straina (sau mai multe), mai ales daca beneficiezi de metoda imersiunii totale in limba respectiva, alaturi de alti copii, intr-un mediu relaxat, distractiv si incurajator.
detalii ...

Cursuri pentru adulti

b_150_100_16777215_00_images_business_people.jpg

Fie ca doriti sa va redactati CV-ul, sa va pregatiti pentru o calatorie in strainatate, sa va imbunatatiti sansele de a avansa in cariera sau a obtine o slujba mai buna, FLUENTIS va poate ajuta sa va atingeti obiectivele.

detalii ...

You are here:   AcasăBlog

Info Clienți

0799 990 327

Adresă Centrul Educațioanl Fluentis

email:office@fluentis.com.ro

: